bsr
Koenigsegg

Najpotężniejszy silnik samochodowy na świecie roku 2004 – 655KM

Firma BSR rozpoczęła współpracę z firmą Koenigsegg Automotive AB w celu dalszego rozwoju silnika modelu CC8S. Po intensywnym okresie przygotowań, głównie pracując nad układem zasilania paliwem, moc silnika osiągnęła 655KM przy 6700rpm. Żaden inny seryjnie produkowany silnik samochodowy nie osiągnął takiej mocy! Ogromna moc, która jest generowana stwarza pewne problemy w sytuacji gdy powinna być ona kontrolowana zgodnie z przepisami normy ECC 80/1267. Problem stanowi odpowiedni dobór dynamometru zdolnego do ujarzmienia takiej mocy. Firma BSR znajduje się w posiadaniu dynamometru silnika Land & Sea zdolnego poradzić sobie z mocą 1600KM. Test mocy prowadzony jest w rygorystycznych warunkach. Hiszpański instytut INTA nadzoruje jego przebieg.

Najpotężniejszy silnik samochodowy na świecie w roku 2005 – 806KM

Rynek supersamochodów wymaga jeszcze większej mocy od samochodów sportowych! Włoska firma Ferrari wypuściła ostatnio swój topowy model Enzo z silnikiem o podobnej mocy jak Koenigsegg CC8S – 660KM. Pan Christian von Koenigsegg (czlowiek odpowiedzialny za Koenigsegg) odczuwając presję konkurencji ze strony Ferrari motywuje inżynierów z firmy Koenigsegg i BSR do opracowania najpotężniejszego silnika samochodowego produkowanego seryjnie w historii! Rezultatem ich pracy jest Koenigsegg CCR silnikiem o mocy 806KM. Żaden inny producent nie osiągnął w swoim produkcie mocy na porównywalnym poziomie przy jednoczesnym zachowaniu europejskich norm konwersji układu wydechowego. Tak dobry rezultat został osiągnięty m.in. przez przebudowę systemu poboru z podwójnymi kompresorami.

Najszybszy samochód świata roku 2005 – 388 km/h

Koenigsegg zdecydował na pokazanie światu możliwości nowego modelu CCR. W styczniu mechanicy firmy Koenigsegg i BSR przyjechali na tor Nardo w południowych Włoszech. Aktualny rekord świata wynosił 387 km/h i należał do samochodu McLaren F1, ale osiągnięty został na torze prostym. Czy uda się pokonać aktualny rekord świata na torze eliptycznym? (McLaren F1 na torze eliptycznym w Nardo osiągnął „zaledwie” prędkość 376 km/h). Poza tym, istniały w tym czasie pogłoski, jakoby Ferrari Enzo osiągał „zaledwie” 345 km/h na torze Nardo. Przebieg całego testu jest nadzorowany przez Mikaela Edstranda z firmy BSR. Nawet najmniejsza zmiana w parametrach silnika może skończyć się tragicznie. Po poprawieniu kilku niewielkich ustawień podwozia, legendarny Loris Biccochi osiąga 388 km/h jadąc samochodem Koenigsegg CCR. Tym wynikiem obraca dotychczasowy rekord w pył!


Copyright BSR Polska 2017, Powered by evipstudio.pl

Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, oraz sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć tutaj.
Jeżeli akceptujesz naszą politykę wykorzystywania polików cookie, kliknij: nie pokazuj więcej tego komunikatu.