Przyspieszenie – Poprawa przyspieszenia w wyniku zastosowania tuningu?
Zastosowanie tuningu wpływa na przyspieszenie samochodu i jego osiągi w zależności od wpływu na wzrost momentu obrotowego.
Firma BSR dokonała pomiarów przyspieszenia i osiągów wielu typów samochodów, zarówno przed jak i po dokonaniu tuningu. Te informacje znajdują się na naszych stronach internetowych odpowiadających konkretnym modelom samochodów.
Zdecydowaliśmy się na zaprezentowanie różnic w systemie procentowym, ponieważ mogą zaistnieć różnice czasowe w spowodowane wieloma czynnikami i sposobem dokonywania pomiaru.
Wybrane przez nas interwały odpowiadają najczęściej wykorzystywane przedziały prędkości dla każdego biegu, przy których znajdą zastosowanie efekty tuningu.
Z tego powodu zdecydowaliśmy się na to, by nie testować przyspieszania w przedziale 0 – 100 km/h, który w codziennej rzeczywistości rzadko jest używany podczas jazdy.
Co do zasady, przyspieszenie będzie wzrastać proporcjonalnie do wzrostu przeciętnego momentu obrotowego dla danego zakresu prędkości. Można to obliczyć poprzez pomiar obszaru pod krzywą zależności efektu od momentu obrotowego.
Proponowane przez nas oprogramowanie zostało w sposób całkowity przetestowane i jest ono bezpieczne pod warunkiem, że wszystkie części samochodu znajdują się w dobrym stanie oraz że stosuje się części silnika przewidziane dla danego etapu realizacji tuningu. Każda zmiana silnika albo jakichkolwiek części wybiegająca poza zalecany zakres, będzie oznaczać brak kompatybilności oprogramowania BSR i tym samym nie gwarantujemy trwałości ani prawidłowego funkcjonowania silnika w takich przypadkach. W przypadku dokonywania modyfikacji w silniku, roszczenie gwarancyjne kierowane do BSR ulega wyłączeniu.
Aby zainstalować używane oprogramowanie do tuningu, oryginalne numery ECU oraz numery chipu / etykiety muszą być całkowicie identyczne z numerami oryginalnej aplikacji. BSR pragnie zauważyć, że instalowanie takiego oprogramowania / chipu / ECU może być ryzykowne, ponieważ oprogramowanie może nie być identyczne i tym samym może to być przyczyną powstawania problemów.
Z uwagi na to, że sprawdzenie poprawności numeru ECU jest drogie i niezwykle pracochłonne, klientowi nie opłaca się zlecać nam wymiany używanego ECU albo chipów.
PPC nie może być używane w innym samochodzie niż pierwszy, do którego zostało podłączone, dzięki obecności kodu zabezpieczającego przed kradzieżą.
Proponowane przez nas oprogramowanie zostało w sposób kompleksowy przetestowane i jest ono bezpieczne pod warunkiem jednak, że wszystkie części samochodu znajdują się w dobrym stanie technicznym oraz że stosuje się części zamienne silnika przewidziane dla danego etapu realizacji tuningu.
Każda zmiana części silnika albo jakichkolwiek innych części wybiegająca poza zalecany przez firmę BSR zakres, będzie oznaczać brak kompatybilności oprogramowania BSR i tym samym nie możemy zagwarantować trwałości ani prawidłowego funkcjonowania silnika w takich przypadkach.
W przypadku dokonywania samodzielnych modyfikacji w silniku, roszczenie gwarancyjne kierowane do BSR ulega wyłączeniu (gwarancja na silnik dostępna na rynku szwedzkim).
Aby zainstalować używane oprogramowanie do tuningu, oryginalne numery ECU oraz numery chipu / etykiety muszą być całkowicie identyczne z numerami oryginalnej aplikacji.
Firma BSR pragnie podkreślić, że instalowanie takiego oprogramowania / chipu / ECU może być ryzykowne, ponieważ zainstalowane oprogramowanie może nie być kompatybilne i tym samym może to być przyczyną powstawania problemów.
Z uwagi na to, że sprawdzenie poprawności numeru ECU jest drogie i niezwykle pracochłonne, klientowi nie opłaca się zlecać nam wymiany używanego ECU albo chipów.
PPC nie może być używane w innym samochodzie niż pierwszy, do którego zostało podłączone, dzięki obecności kodu zabezpieczającego przed kradzieżą.
Samochód z zainstalowanym systemem tuningu firmy BSR może być poddany kompleksowej diagnostyce przy użyciu standardowego wyposażenia stacji diagnostycznej.
Podczas diagnozowania, oprogramowanie samochodu może zostać przywrócone do ustawień fabrycznych w celu ustalenia, czy dany problem jest spowodowany przez zmianę oprogramowania.
Systemy tuningu diesla polegające wyłącznie na zwiększeniu mocy silnika przez zwiększenie ilości dostarczanego paliwa (tzw. systemy Plug in) mogą mieć wiele skutków ubocznych:
- zwiększanie wyłącznie ilości dostarczanego paliwa może powodować niekontrolowany wzrost temperatury gazów wydechowych i tym samym uszkodzenia części silnika,
- Zwiększenie ilości gazów wydechowych podczas przyspieszania, gdy inne parametry silnika (jak na przykład ciśnienie turbo) nie zostały dostosowane do zwiększonej ilości dostarczanego paliwa. Powoduje to wzrost emisji spalin, które przeszkadzają innym użytkownikom drogi.
- Systemy tzw. Plug in mogą wywołać jednakowy wzrost mocy dla wszystkich biegów, co może powodować niepotrzebne naprężenia skrzyni biegów i tym samym skutkować występowaniem uszkodzeń,
- Niektóre z opcji diagnostycznych samochodu mogą ulec rozłączeniu.,
- Lampka kontrolna silnika będzie się włączać, co oznacza działanie systemu awaryjnego,
- Informacje kierowane do komputera pokładowego będą nieprawidłowe, co skutkować będzie np. fałszywym wskazaniem poziomu zużycia paliwa,
- Systemy Plug in narażają na usterki filtry cząstek stałych, w samochodach wyposażonych w takie filtry. Może to mieć negatywne skutki na środowisko naturalne,
- Zapewnienia o mniejszym spalaniu paliwa mogą powodować nieprawidłowy zapłon,
- Podczas instalacji systemów typu Plug in, niekiedy istnieje potrzeba łączenia przewodów z silnikiem, co powodować może kłopoty w połączeniach i uwidacznia takie połączenia,
Tuning PPC firmy BSR pozbawiony jest wszystkich wyżej wskazanych wad. Jeżeli chcesz wiedzieć więcej na temat tuningu z wykorzystaniem modułu PPC, zapraszamy do lektury naszej strony.
Uwaga: Środowisko naturalne.
Cząstki stałe – w szczególności pochodzące z silników diesla, stanowią ogromne zagrożenie dla zdrowia i mogą powodować szereg schorzeń dróg oddechowych. Więcej informacji na temat NOx znajduje się na stronie Silnik – Emisja spalin.
Zawór DV jest zaworem upustowym dla turbo. Zawór ten eliminuje wahania ciśnienia doładowania w systemie. Istnieją dwa różne rodzaje tych zaworów w zależności od konstrukcji silnika. W samochodach wyposażonych w mierniki masy powietrza (przepływomierze) znajdują się zawory recyrkulacyjne. Niekiedy zawory recyrkulacyjne „otwarte” sprzedawane są jako zawory DV. Zawory takie usuwają nadmiar powietrza bezpośrednio na zewnątrz, dając bardziej „sportowe” brzmienie silnika podczas zmiany biegów.
Firma BSR odradza instalowanie tego rodzaju urządzeń w samochodach wyposażonych w mierniki masy powietrza i mierniki przepływu powietrza.
ECU będzie konsekwentnie wykonywać obliczenia zapotrzebowania na paliwo w odniesieniu do masy / przepływu powietrza. Otwarty tzw. zawór DV będzie wypuszczał „zmierzone” powietrze, a to będzie skutkowało wzbogaceniem mieszanki i w konsekwencji spadkiem osiągów, funkcjonalności i wytrzymałości silnika oraz wzrostem poziomu emisji spalin przy niektórych zakresach prędkości. Istnieje również ryzyko zapłonu paliwa poza komorą spalania, co może z kolei uszkodzić konwerter katalityczny (katalizator) albo instalację turbo.
Z uwagi na powyższe, dla samochodów wyposażonych w mierniki masy powietrza zalecamy zachowanie oryginalnego recyrkulacyjnego zaworu upustowego w celu zapewnienia funkcjonalności i uniknięcia uszkodzeń i zakłóceń pracy silnika.
”Otwarty” zawór DV może być instalowany w samochodach nie wyposażonych w mierniki masy powietrza (np. w samochodach Saab z systemem Trionic 5).
Moment obrotowy – albo moc na niskich obrotach – jest tym, co zazwyczaj wykorzystuje się podczas normalnej jazdy, wyprzedzania itp. Szczytowa moc wyjściowa jest rzadko wykorzystywana. Niestety szczytowa moc wyjściowa stała się parametrem powszechnie używanym do określenia osiągów samochodu, kiedy w rzeczywistości do opisu osiągów przydaje się wskazanie, jak szybko samochód będzie przyspieszał w danym zakresie obrotów silnika.
Samochody z tą samą wartością szczytowej mocy wyjściowej mogą mieć różne przyspieszenie, a wszystko zależy od szerokości i pełni krzywej mocy.
Powinno się więc porównywać charakter i pełnię krzywej mocy silnika, a nie wyłącznie wartości szczytowej mocy wyjściowej. Jeżeli samochód jest używany w normalnym ruchu drogowym, maksymalny moment obrotowy ma większe znaczenie niż wartość szczytowej mocy wyjściowej.
Dokładne wartości dotyczące wzrostu mocy i momentu obrotowego można znaleźć na stronach odpowiadających poszczególnym modelom samochodów i datom produkcji. Firma BSR dokonała pomiarów wartości mocy i momentu obrotowego przed i po dokonaniu tuningu danego samochodu. Dla niektórych modeli samochodów zamieszczono oprócz tego informacje o zmianie przyspieszenia dla danych przedziałów prędkości podane w formie procentowej.
SILNIKI WOLNOSSĄCE
Tuning firmy BSR wykonywany dla silników wolnossących nie wyposażonych w turbo, co do zasady powinien dać ok. 6 – 8% wzrostu mocy i ok. 8 – 12% wzrostu momentu obrotowego. W przypadku niektórych silników, gdzie faktyczna moc jest nieco wyższa niż deklarowana przez producenta, tuning firmy BSR może dać w efekcie jeszcze wyższe wartości mocy i momentu obrotowego (dzieje się tak np. w przypadku Volvo V / S i mocą 140 i odpowiednio 170 hk).
Dla silników pozbawionych turbo, optymalizacji ulega zapłon i w niektórych przypadkach parametry paliwa.
Moc ulega zwiększeniu nawet bez konieczności używania sportowych filtrów powietrza i systemów wydechowych o pełnym przepływie.
SILNIKI TURBO
W samochodach wyposażonych w turbo, ciśnienie turbo może być stopniowo zwiększane, co w połączeniu z optymalizacją zapłonu i paliwa pozwala na osiągnięcie wzrostu mocy i momentu obrotowego w wysokości 20 – 50%.
W niektórych modelach samochodów istnieją różne stopnie systemu układu wydechowego (np. stopień 1 – 2 – 3 itp.) pozwalające na używanie rur układu wydechowego o większej średnicy i sportowych konwerterów katalitycznych (katalizatorów), co zwiększa możliwości osiągnięcia lepszego momentu obrotowego i mocy silnika po tuningu.
Zakres silnika wyposażonego w turbo jest kontrolowany wymiarami turbo. Oznacza to, że silnik z tzw. turbo niskociśnieniowym będzie osiągał maksymalną moc i moment obrotowy przy nieco niższych obrotach.
NASP / TURBO
Wartością nadrzędną systemu tuningu firmy BSR są wzrost mocy i momentu obrotowego w zakresach prędkości wykorzystywanych najczęściej podczas zwykłej jazdy, co jest odczuwalne jako wzrost mocy przy WSZELKICH prędkościach silnika w porównaniu do oryginału sprzed tuningu.
Ponieważ oprogramowanie nie zmienia się podczas jazdy z niską prędkością, właściwości tych prędkości silnika nie ulegną zmianom (przy prędkościach poniżej ok. 1500 rpm).
Optymalizacja dokonywana w ramach tuningu firmy BSR obejmuje również zapłon i parametry paliwa. Skutkuje to wzrostem wydajności i generuje więcej mocy z danej objętości paliwa.
Wartość mocy po tuningu będzie osiągana z wykorzystaniem mniejszej ilości paliwa, w porównaniu do silnika przed optymalizacją.
Czy samochód będzie zużywał więcej paliwa podczas przyspieszania i ze znacznym obciążeniem?
Co do zasady, im więcej mocy, tym więcej mieszanki paliwo / powietrze. Zużycie paliwa może wzrastać podczas przyspieszania, ze względu na większe zapotrzebowanie mocy.
Całkowite zużycie paliwa zawsze zależy od sposobu jazdy, utrzymywania prędkości itp. Poprzez wykorzystywanie dodatkowej mocy wtedy, gdy jest to konieczne i dzięki wyrobieniu nawyku „ekologicznej jazdy”, można uzyskać przyzwoite wartości spalania paliwa nawet po zastosowaniu tuningu firmy BSR.
Oznacza to, że samochody poddane tuningowi firmy BSR charakteryzują się generalnie niższym zużyciem paliwa niż przed tuningiem. BSR i nasi klienci obserwują spadek zużycia paliwa o ok. 3 – 5%.
Nie posiadamy dokumentacji dotyczącej zużycia paliwa podczas tuningu. Takie analizy wymagają zastosowania skomplikowanych procedur w identycznych warunkach jazdy.
Dzięki zastosowaniu sportowych filtrów powietrza i odpowiedniego układu wydechowego, można zredukować opory i tym samym obniżyć wartość spalanego paliwa.
Niektórzy producenci reklamują swoje produkty tuningowe jako „ekologiczne” i obiecują obniżenie wartości spalania paliwa.
Za tymi pozornie przyjaznymi dla klienta obietnicami często kryją się zagrożenia dla środowiska naturalnego i niebezpieczeństwo dla wytrzymałości komponentów silnika.
Producenci samochodów ponoszą ogromne nakłady na rozwój technologii pozwalających na oszczędzanie paliwa, z uwagi na to iż parametr ten jest bardzo istotny dla klientów. Muszą przy tym sprostać rygorystycznym normom dotyczącym emisji spalin.
Silnik potrzebuje pewnej ilości paliwa do chłodzenia. Od technicznej strony, nie jest trudno obniżyć spalanie paliwa bez wywierania wpływu na osiągi silnika. Konsekwencją takiego zabiegu jest jednak wzrost temperatury gazów wydechowych, co przekłada się na wzrost emisji tlenków azotu (NOx). Znacząco wzrasta tez ryzyko uszkodzenia silnika, szczególnie przy dużym obciążeniu.
Niekiedy wiedza techniczna wykonawcy tuningu nie potrafi sprostać składanym przez niego obietnicom.
Odpowiedzialność za środowisko naturalne jest zagadnieniem niezwykle ważnym, a świadomość tego może być osiągnięta tylko wówczas, gdy klienci i władze będą żądać odpowiedniego poziomu kwalifikacji i kompetencji od dostawców i wykonawców.
Oprogramowanie tuningowe oferowane przez firmę BSR optymalizuje szereg parametrów silnika, takich jak ciśnienie doładowania I ciśnienie paliwa – potrzebne do prawidłowego funkcjonowania silnika I zapewnienia odpowiedniej wytrzymałości.
Oprócz wzrostu mocy, tuning BSR posiada inne istotne zalety, wymienione poniżej.
- Nie ma potrzeby wykonywania żadnych pomiarów: właściwie nie musisz nawet otwierać maski samochodu,
- Szybkie ładowanie oprogramowania,
- Powrót do oryginalnych ustawień gdy tylko zajdzie taka potrzeba,
- Nieograniczona liczba zmian ustawień na oryginalne/tuningowe/zaktualizowane,
- Aktualizacje oprogramowania do ściągnięcia za pośrednictwem Internetu (bez pobierania opłaty),
- Nie ma potrzeby odwiedzania serwisu w celu przywrócenia ustawień oryginalnych bądź zaktualizowania oprogramowania,
- Jednostka PPC jest Twoją własnością i jest związana z samochodem,
- Firma BSR posiada całą niezbędną dokumentację techniczną Twojego samochodu i z łatwością odpowie na pytania dotyczące wsparcia technicznego,
- Oprogramowanie tuningowe jest dostosowane do maksymalnego momentu obrotowego dla danego biegu w celu zmniejszenia obciążenia i ryzyka uszkodzenia skrzyni biegów,
- Spełnia normy emisji spalin przewidziane przepisami prawa Unii Europejskiej,
- Eliminuje nadmierną ilość gazów wydechowych dzięki całkowitej optymalizacji z ECU,
- Oprogramowanie tuningowe jest zawsze zoptymalizowane z najnowszym oryginalnym oprogramowaniem samochodu,
- Wszystkie funkcje diagnostyczne dostępne dzięki OBD będą działać prawidłowo,
- Komputer pokładowy będzie wskazywał prawidłowe wartości parametrów silnika,
- Funkcja regeneracji filtra cząstek stałych będzie działać prawidłowo,
- Tuning BSR może przyczynić się do zmniejszenia ilości spalanego paliwa przy zachowaniu ekonomicznego stylu jazdy, m.in. przez wykorzystywanie niższych wartości momentu obrotowego.
Obniżenie wartości spalania może wynieść kilka procent, zależy jednak od szeregu innych czynników.
System tuningu firmy BSR jest produktem bezpiecznym i sprawdzonym, jest również w chwili obecnej najbardziej zaawansowanym technicznie sposobem tuningu dostępnym na rynku.
Zobacz także stronę Zalety systemów tuningu diesla BSR
Nowoczesne silniki są bardzo często nieprawidłowo zwymiarowane jeśli chodzi o siłę silnika. Firma BSR posiada ogromne doświadczenie w dziedzinie dostosowywania momentu obrotowego i mocy do możliwości silnika, w sposób nie obciążający silnika i skrzyni biegów. Inną istotną kwestią jest to, aby moment obrotowy ulegał redukcji w krytycznych dla silnika momentach, takich jak przykładowo zmiana biegów.
Tuning wykonywany przez BSR nie stwarza żadnego zagrożenia dla silnika i nie wpływa negatywnie na jego wytrzymałość. Wszystkie elementy naszego systemu tuningowego zostały kompleksowo przetestowane. Firma BSR wykonuje około 4000 tuningów rocznie bez żadnych problemów.
Wytrzymałość i żywotność komponentów silnika zależą od sposobu utrzymania, serwisowania, techniki jazdy itp.
Jeżeli nie jesteś pewien co do stanu silnika Twojego samochodu, firma BSR albo nasz sprzedawca detaliczny wykonają test kompetencji silnika, za dodatkową opłatą (opcja nie dostępna w Polsce).
W przypadku gdy samochód ma mniej niż 4 lata i przebieg do 80 000 km, rekomendujemy skorzystanie z opcji ubezpieczenia oferowanego przez firmę BSR, co zapewni dodatkowe bezpieczeństwo Twojemu samochodowi. Ubezpieczenie BSR jest aktualnie dostępne wyłącznie na terenie Szwecji.
W większości przypadków nie ma potrzeby indywidualnego dostosowywania oprogramowania do danego samochodu. Jeżeli silnik i wszystkie podzespoły znajdują się w dobrym stanie, różnice w momencie obrotowym i mocy silnika są bardzo niewielkie w porównaniu z ustawieniami oryginalnymi.
Oferowane przez nas oprogramowanie zostało kompleksowo przetestowane pod kątem zgodności ze wszystkimi parametrami w stanie oryginalnym. Nie uważamy, aby każdorazowo zachodziła potrzeba adaptacji oprogramowania tuningowego, jeżeli jest ono całkowicie kompatybilne z oprogramowaniem silnika.
W przypadku wystąpienia wad lub niezgodności ustawień z wymogami standardowymi, może teoretycznie zajść potrzeba mapowania oprogramowania. Uważamy jednak takie podejście za nieprawidłowe i stoimy na stanowisku, że każdy problem powinien być rozwiązany jeszcze przed dokonaniem tuningu.
Podczas wykonywania tuningu i jazdy testowej, np. podczas sprawdzania ciśnienia turbo, nasi technicy są niezwykle wyczuleni na obecność ewentualnych problemów nie zauważonych przez właściciela lub stację serwisową. Klient za każdym razem jest powiadamiany o zaistniałych problemach i staramy się robić wszystko, by razem je rozwiązać.
Nierozsądnym jest wykonywanie adaptacji tuningu po zaistnieniu takich niekorzystnych sytuacji.
Dokonywanie pomiarów przed i po tuningiem, w naszej ocenie nie jest najlepszą metodą dowodzenia swoich racji.
Jeżeli klient jest zainteresowany otrzymaniem dokumentacji dotyczącej mocy silnika w celu upewnienia się co do skuteczności wykonanego tuningu, firma BSR może wykonać odpowiednie testy pomiarowe, których cena nie jest jednak wliczona w koszt samego tuningu (opcja nie dostępna w Polsce).
Koszt takiej analizy wynosi ok. 1800 SEK ( w zależności od tego, czy samochód ma napęd na 2, czy 4 koła oraz od modelu samochodu), a czas trwania takiego badania wynosi kilka godzin. O chęci wykonania takiego badania należy powiadomić w momencie rezerwowania terminu tuningu. Badanie takie można wykonać jedynie w siedzibie firmy BSR w Växjö.
Jeżeli nie jesteś przekonany co do stanu silnika Twojego samochodu, firma BSR albo nasz sprzedawca detaliczny wykonają test kompetencji silnika, za dodatkową opłatą (opcja nie dostępna w Polsce).
Podstawowym wymogiem wykonania tuningu jest to, aby samochód znajdował się w dobrym stanie technicznym. Jeżeli samochód ma jakieś problemy techniczne, muszą być one usunięte przed wykonaniem tuningu.
Jeżeli nie jesteś pewien co do stanu swojego pojazdu, firma BSR albo nasi autoryzowani przedstawiciele mogą wykonać testy kompetencji silnika za dodatkową opłatą (opcja nie dostępna w Polsce).
Test taki obejmuje diagnostykę, test ciśnienia turbo (przewody gumowe, intercooler itp. ). Nasi technicy są niezwykle wyczuleni na obecność ewentualnych problemów nie zauważonych przez właściciela lub stację serwisową. Koszt wykonania takiego testu wynosi 1850 SEK plus koszty dodatkowe obejmujące robociznę i wymianę części. Przed wykonaniem jakichkolwiek czynności z naszej strony, skontaktujemy się z Tobą w celu uzyskania akceptacji.
Skontaktuj się z najbliższym dealerem firmy BSR.
Ciśnienie doładowania (w silnikach turbo) jest głównie determinowane przez ECU, które reguluje to ciśnienie w zależności od:
- Aktualnego ciśnienia atmosferycznego,
- Temperatury powietrza,
- Jakości paliwa,
- Obciążenia,
- Wersji oprogramowania,
- itp.
Dzięki nowoczesnym systemom pomiarowym, ciśnienie doładowania turbo może być regulowane w zależności od warunków zewnętrznych. Przykładowo w samochodzie Saab 9-5 Aero, ciśnienie doładowania może wahać się od 0,8 do 1,4 bar dla tego samego momentu obrotowego. Z uwagi na to, niekiedy trudno jest określić wartość ciśnienia doładowania turbo po dokonaniu tuningu.
Z uwagi na brak wolnego czasu, nie możemy opracowywać tzw. map na zamówienie dla programów (zestawów tuningowych) oferowanych przez nas na rynku. Opracowanie takich map jest niezwykle pracochłonne i czasochłonne.
Nasze oprogramowanie jest skrupulatnie testowane i będzie bezpiecznie współpracować z silnikiem, o ile wszystkie jego części są sprawne pod względem technicznym. Ponadto, oprogramowanie działa prawidłowo i kompatybilnie ze sprzętem przewidzianym do instalacji lub wymiany odpowiednio do danego etapu tuningu.
O możliwości poddania tuningowi decydują przede wszystkim stan techniczny silnika i funkcjonalność poszczególnych jego elementów.
Co do zasady, wysoki przebieg silnika nie stanowi problemu.
Dobra stacja serwisowa ma możliwość wykonania kompleksowej analizy stanu technicznego silnika. Firma BSR może z kolei wykonać testy podstawowe za określoną opłatą plus koszty dodatkowe obejmujące robociznę i wymianę części (opcja nie dostępna w Polsce).
Tuning samochodu może uwypuklić istniejące wcześniej wady techniczne.
W momencie opracowania nowych rozwiązań technicznych przez producentów samochodów, zawsze kierujemy naszą uwagę na te rozwiązania, aby stale gwarantować najlepsze rozwiązania tuningowe, właściwości jezdne i wytrzymałość produktów.
Ma to na celu zapewnienie klientom produktu całkowicie przetestowanego, dlatego prosimy o odrobinę cierpliwości :-).
Przykładowo, w chwili obecnej wykonujemy testy dla samochodu VAG z silnikiem 2,0 FSI (turbo). Niektóre z naszych samochodów zostały poddane tuningowi i są testowane przez firmę BSR od zimy 2004 roku.
Proces opracowywania technologii tuningu dla samochodu Saab 9-3SS trwał około 9 – 10 miesięcy zanim produkt trafił na rynek.
Producenci samochodów przeważnie zalecają wykonywanie serwisu w długich odstępach czasu. Po wykonaniu tuningu zalecamy wykonywanie serwisu zdecydowanie częściej, aby zapewnić najwyższą funkcjonalność i wytrzymałość silnika.
Olej i filtry oleju muszą być wymieniane co 15 000 km lub częściej (w zależności od charakteru jazdy, np. krótkie odcinki, jazda miejska, etc.). Jest to wymaganie zawarte w gwarancji udzielanej przez firmę BSR.
Świece muszą być wymieniane co 15 000 km.
Jeżeli samochód wyposażony jest w sportowy filtr, musi on być czyszczony co 10 000 km lub częściej, w zależności od pory roku i składu powietrza (częściej dla jazdy w zanieczyszczonych dużych miastach). W przypadku używania oryginalnego filtra, należy go wymieniać co 20 000 km albo wcześniej, zależnie od zaleceń.
Należy również regularnie czyścić filtr znajdujący się przy wlocie powietrza, szczególnie jesienią gdy jest on zanieczyszczony liśćmi zapychającymi wlot powietrza do silnika.
Program etapowy został zaprojektowany tylko dla układu wydechowego BSR z konwerterem katalitycznym (katalizatorem), układu Sport Flow BSR i innych części, które wymagają niekiedy wymiany podczas etapu 3 tuningu. (Więcej informacji znajduje się na stronie poświęconej etapowi 3 tuningu).
Jeżeli samochód posiada zainstalowane inne elementy, nie gwarantujemy pełnej funkcjonalności i trwałości systemu podczas trzeciego etapu tuningu (Stage 3).
Pomijając inne aspekty, ciśnienie w obrębie rur układu wydechowego / konwertera katalitycznego może ulegać zmianom.
Na etapach gdzie proponujemy inne wtryski i rury, skutki niedostosowania oprogramowania mogą być fatalne, jeżeli użyto nieprawidłowych materiałów.
Podczas wymiany rur i / lub konwertera katalitycznego, należy zastosować oprogramowanie przewidziane dla etapu 3. Jeżeli nie posiadasz takiego oprogramowania, nie zalecamy wymiany instalacji.
Chcemy również przestrzec przed instalowaniem układu wydechowego o większej średnicy i sportowego konwertera katalitycznego (katalizatora) w połączeniu z oprogramowaniem właściwym dla etapu 1 tuningu. Może to spowodować wystąpienie błędów w funkcjonowaniu i błędne wskazania ECU. To z kolei może wywołać powrót systemu do stanu pierwotnego, gdzie system próbuje obniżyć ciśnienie doładowania do poziomu oryginalnego.
Nadrzędna zasada dla każdego tuningu jest następująca: ZAWSZE DOBIERAJ ODPOWIEDNIE CZĘŚCI DO ODPOWIEDNIEGO OPROGRAMOWANIA.
Nieprawidłowe kombinacje wywołają błędy w funkcjonowaniu i mogą spowodować uszkodzenia silnika.
Jeżeli wcześniej zakupiłeś już oprogramowanie tuningowe od firmy BSR i istnieje możliwość wykonania etapu 3 tuningu dla Twojego samochodu. Jeżeli chcesz poznać koszt upragowania oprogramowania skontaktuj się z nami używając formularza kontaktowego lub poprzez e-mail.
Prędkość maksymalna dla większości samochodów po wykonaniu tuningu wzrośnie nieznacznie.
Dla samochodów wyposażonych w ograniczniki prędkości i większości współczesnych samochodów, przesunęliśmy tę blokadę elektroniczną, aby umożliwić jazdę z większą prędkością za granicą.
Niezwykle istotne jest, aby poszczególne elementy układu jednego samochodu, takie jak opony, hamulce itp. były przystosowane do wysokich prędkości. Odpowiedzialność za podołanie tym wymogom spoczywa na właścicielu i kierowcy samochodu.
Jeżeli posiadasz kopię dostarczenia zamówienia albo fakturę, będziemy mogli udzielić Tobie informacji na temat danych części i numerów katalogowych.
Najlepiej jednak zasięgnąć informacji u poprzedniego właściciela samochodu, ponieważ samochód mógł być poddawany modyfikacjom już po wykonaniu tuningu przez firmę BSR.
Oferujemy możliwość tuningowania ogromnej liczby samochodów na wielu etapach tuningu.
Więcej informacji znajdziesz na stronie www.bsr-performance.pl odnajdując swój model samochodu i rok jego produkcji. Dalsze zapytania są zawsze mile widziane.
To samo oprogramowanie może być zastosowane dla etapu 1 i etapu 2 tuningu. Jeżeli masz zainstalowany etap 1 i posiadasz zainstalowany wydech typu „Full flow”, możesz przejść do etapu 2.
W celu wykonania etapu 3 tuningu, należy zmienić oprogramowanie. Jeżeli chcesz poznać koszt upragowania oprogramowania skontaktuj się z nami używając formularza kontaktowego lub poprzez e-mail.
Jeżeli w samochodzie zainstalowane jest oprogramowanie firmy BSR, w czasie wykonywania diagnostyki przez stację serwisową będzie to widoczne. Zalecamy informowanie stacji serwisowej o tym, że w samochodzie zainstalowane jest oprogramowanie tuningowe firmy BSR.
Większość ECU ujawnia, ile razy było wgrywane oprogramowanie, jednak wiele zależy również od wersji oprogramowania i sprzętu używanego do diagnostyki przez stację serwisową.
W zasadzie większość stacji serwisowych nie sprawdza takich informacji.
ECU operuje w oparciu o te same parametry bez względu na to, czy skrzynia biegów jest ręczna, czy automatyczna. Automatyczna skrzynia biegów „powiadamia” silnik, jakie jest zapotrzebowanie na moment obrotowy w danej sytuacji.
Generalnie tuning firmy BSR wykonywany dla samochodów z automatyczna skrzynia biegów posiada o ok. 10 – 30 Nm niższy moment obrotowy w porównaniu z tuningiem dla manualnej skrzyni biegów.
Samochody wyposażone w blokadę momentu obrotowego, mogą osiągnąć jego maksymalną wartość począwszy od trzeciego biegu w górę.
Pragniemy zapewnić, że oferujemy tuning BSR wyłącznie dla samochodów, których skrzynia biegów została sprawdzona pod względem wytrzymałości na wzrost mocy i momentu obrotowego.
Tuningi firmy BSR posiadają odpowiednie ograniczenia momentu obrotowego przewidziane dla danego biegu.
Z uwagi na to, należy unikać wykonywania tuningu dającego jednakowy wzrost mocy / momentu obrotowego dla każdego z biegów.
W momencie składania zamówienia na tuning firmy BSR, należy podać prawidłowy rodzaj skrzyni biegów znajdującej się w tuningowanym samochodzie.
Oprogramowanie tuningowe firmy BSR jest specjalnie opracowane dla danego rodzaju napędu (skrzyni biegów), zarówno dla manualnej, jak i automatycznej, w celu zapewnienia wytrzymałości, najlepszych osiągów (przyspieszenia) i właściwości jezdnych.
Automatyczna kontrola napędu (geartronic, tiptronic itp.) jest zarządzana przez specjalną jednostkę kontrolną, zaprogramowaną w specjalny sposób, która współpracuje z ECU. Wynikiem tego jest występowanie drobnych różnic / ulepszeń między wersją oryginalną i tuningowaną, odczuwalnych podczas zmiany biegów.
Bardzo ważne jest prawidłowe określenie typu skrzyni biegów w momencie zamawiania systemu tuningu od firmy BSR.
Jeżeli Twój samochód wyposażony jest w PPC, przywrócenie oprogramowania do stanu pierwotnego jest szybkie I proste. Postępuj zgodnie z zaleceniami zawartymi w instrukcji PPC.
W przypadku gdy nie posiadasz jednostki PPC, a Twój samochód poddany był tuningowi przez firmę BSR, skontaktuj się z przedstawicielem BSR w celu umówienia się na wykonanie resetowania systemu. Koszt takiej operacji zależy od modelu samochodu i typu ECU. Jeżeli chcesz poznać koszt przywrócenia oprogramowania oryginalnego dal w/w przypadku skontaktuj się z nami używając formularza kontaktowego lub poprzez e-mail.
Oprogramowanie tuningowe oferowane przez firmę BSR optymalizuje szereg parametrów silnika, takich jak ciśnienie doładowania I ciśnienie paliwa – potrzebne do prawidłowego funkcjonowania silnika I zapewnienia odpowiedniej wytrzymałości.
Oprócz wzrostu mocy, tuning BSR posiada inne istotne zalety, wymienione poniżej.
- Oprogramowanie tuningowe jest dostosowane do maksymalnego momentu obrotowego dla danego biegu w celu zmniejszenia obciążenia i ryzyka uszkodzenia skrzyni biegów,
- Spełnia normy emisji spalin przewidziane przepisami prawa Unii Europejskiej,
- Oprogramowanie tuningowe jest zawsze zoptymalizowane z najnowszym oryginalnym oprogramowaniem samochodu,
- Wszystkie funkcje diagnostyczne dostępne dzięki OBD będą działać prawidłowo,
- Komputer pokładowy będzie wskazywał prawidłowe wartości parametrów silnika,
- Tuning BSR może przyczynić się do zmniejszenia ilości spalanego paliwa przy zachowaniu ekonomicznego stylu jazdy, m.in. przez wykorzystywanie niższych wartości momentu obrotowego.
Obniżenie wartości spalania może wynieść kilka procent, zależy jednak od szeregu innych czynników.
System tuningu firmy BSR jest produktem bezpiecznym i sprawdzonym, jest również w chwili obecnej najbardziej zaawansowanym technicznie sposobem tuningu dostępnym na rynku.
Zobacz także stronę Zalety systemów tuningu diesla BSR